Monday 4 February 2013

VIDEO YB Syabudin Yahya Ulas Kejahilan Karpal & Kelemahan PAS


YB Ustaz Syabudin Yahya Ketua UMNO Bahagian Tasek Gelugor merangkap ADUN Permatang Berangan dan bekas YDP Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang semalam melahirkan kebimbangan beliau dengan senario terkini melibatkan kenyataan oleh Karpal Singh terhadap keputusan Majlis Syura PAS berkenaan isu kalimah Allah dan juga isu pemecatan Nasharudin Mat Isa.

Apa yang berlaku sebenarnya memperlihatkan PAS selama ini ternyata gagal mengotakan janjinya untuk memberikan kefahaman tentang Islam kepada konconya sendiri iaitu DAPigs.

Jika dulu para pimpinannya begitu hebat mencanang keseluruh negara termasuk dalam pentas-pentas forum dan sebagainya yang mereka akan berusaha untuk melakukan dakwah ternyata kini ianya hanyalah khayalan dan cakap tak serupa bikin.

Malah tindakan Karpal Singh yang mahukan supaya Majlis Syura serta parti PAS memastikan keputusan yang dibuat itu sama dengan keputusan Pakatan Haprak membuktikan betapa angkuhnya DAPigs dalam mendepani isu ini dan turut mengheret PAS ke kancah paling kronik apabila kredibiliti badan itu (Majlis Syura) kini dipertikaikan.

Berikut adalah reaksi dan ulasan oleh YB Ustaz Syabudin Yahya bekas YDP Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang terhadap isu ini.



Pakatan Haprak ternyata semakin goyah dan tindakan demi tindakan yang dilakukan oleh pimpinan ketiga-tiga parti ternyata semakin pincang.Pincang kerana ketidaksefahaman diantara pemimpin mereka menyebabkan agama Islam kini menjadi bahan mainan untuk kepentingan politik.

Persoalan yang perlu ampa semua fikirkan , SIAPAKAH YANG MENGETUAI PAKATAN HAPRAK HARI INI ? WHO'S THE BOS ??

sumber MMI 


No comments:

Post a Comment