Saturday 6 July 2013

1AZAM Rakyat Tasek Gelugor Terus Di Bantu


YB Shabudin Yahya Ahli Parlimen Tasek Gelugor terus membantu rakyat yang memerlukan apabila baru-baru ini beliau telah melapangkan masa bagi menyampaikan bantuan 1AZAM kepada 39 penerima yang telah di pilih.

Majlis yang berlangsung di perkarangan Rumah UMNO Bahagian Tasek Gelugor itu bukan sahaja membuktikan bahawa UMNO dan Barisan Nasional sentiasa prihatin akan nasib rakyat malah janji yang dibuat juga di tepati.



39 penerima bantuan tersebut kebanyakkannya terdiri daripada kaum wanita dan ini menunjukkan bahawa kaum wanita juga turut sama-sama mampu menyumbang bagi merancakkan ekonomi khususnya orang-orang Melayu di Tasek Gelugor.

1AZAM atau program Akhiri Zaman Miskin merupakan salah satu inisiatif di bawah NKRA bagi meningkatkan taraf hidup isi rumah berpendapatan rendah.

Sehingga 2 Januari 2013 statistik menunjukkan terdapat seramai 106,967 orang peserta 1AZAM di seluruh Malaysia.Manakala bagi negeri Pulau Pinang pula statistik menunjukkan seramai 2,255 orang peserta dan daripada jumlah itu seramai 290 orang adalah peserta dalam Parlimen Tasek Gelugor.

Majlis bantuan 1AZAM peringkat Parlimen Tasek Gelugor turut di sertai oleh YB Omar Haji Hamid ADUN Permatang Berangan dan YB Muhamad Yusoff Mohd Nor ADUN Sungai Dua.






JANJI DI TEPATI

TGP

No comments:

Post a Comment