Wednesday 27 March 2013

MIC Tasek Gelugor Lancarkan Bilik Gerakan Hadapi PRU13

*Pelancaran Bilik Gerakan MIC Tasek Gelugor.

Pokok Machang - 23 Mac 2013 - Bilik Gerakan MIC Tasek Gelugor telah dilancarkan pada malam 23 Mac 2013 baru-baru ini  yang telah dihadiri oleh YB Tan Sri Nor Mohamed Yackop Ahli Parlimen Tasek Gelugor, YB Ustaz Syabudin Bin Yahya Ketua Bahagian Tasek Gelugor Merangkap Ketua Adun Permatang Beranggan, YB Dato' Hajjah Jahara Ketua Adun Teluk Air Tawar, Cikgu Hasbul Hazani Ketua Pemuda Parlimen Tasek Gelugor dan Cik Hafizah Ketua Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang Merangkap Ketua Puteri Parlimen Tasek Gelugor.

*Sebahagian daripada kepimpinan.

Tan Sri Nor Mohamed Yackop menyatakan bahawa Barisan Nasional adalah lebih baik daripada mana-mana Parti Pembangkang. Ini kerana BN mampu memberikan yang terbaik untuk semua lapisan masyarakat. Beliau turut berkata kepimpinan Perdana Menteri kita adalah yang terbaik daripada yang terbaik. 

Perdana Menteri kita juga mempunyai sifat yang baik hati dan ikhlas terhadap apa yang beliau lakukan kepada rakyat Malaysia. Disamping itu , Tan Sri juga menyeru kepada Ketua MIC agar mencari belia-belia di kalangan kaum India untuk memastikan bahawa belia-belia India sentiasa menyokong kepimpinan Barisan Nasional.

*Ucapan Daripada YB Tan Sri Nor Mohamed Yackob.

Didalam Ucapan YB Ustaz Syabudin Bin Yahya pula mengimbau kembali kenangan Barisan Nasional yang telah ditubuhkan sejak kemerdekaan Malaysia lagi. Barisan Nasioanal terus berbakti kepada rakyat Malaysia sehingga kini, namun banyak pihak yang masih tidak bersyukur dengan kemajuan yang dibawa oleh Barisan Nasioanal. Kita sebagai rakyat Malaysia harus yakin dengan kepimpinan Barisan Nasional yang ada sekarang.

YB Ustaz juga menyebut mengenai kepentingan pilihanraya didalam sesebuah negara kerana ini adalah untuk memilih dan menentukan parti manakah yang layak untuk memerintah dan menjadi Kerajaan Malaysia, "Pilihlah Barisan Nasional untuk kemajuan Malaysia dan keamanan Malaysia" kata YB Ustaz.

YB Ustaz jugak berkata UMNO membawa hasrat orang Melayu, MIC membawa hasrat orang Indi dan MCA membawa hasrat orang Cina. Tapi yang pentingnya ketiga-tiga parti komponen ini bekerja di bawah satu payung, iaitu Barisan Nasional. Ini adalah untuk memastikan Barisan Nasional terus menerajui Malaysia di dalam keadaan aman, harmoni dan Maju.

*Ucapan YB Ustaz Syabudin.

Pelancaran Bilik Gerakan MIC telah disempurnakan oleh YB Ustaz Syabudin Bin Yahya dan telah disaksikan oleh Tan Sri Nor Mohamed Yackop, YB Dato' Hajjah Jahara, Cikgu Hasbul Hazani, Cik Hafizah dan Ahli Exco MIC.

*Sebahagian Ahli MIC.

TGP

No comments:

Post a Comment