Tuesday 18 June 2013

Laungan "1 Melayu" Bergema Dalam Taklimat Pemilihan Parti Di Pulau Pinang


Satu Taklimat pemilihan parti UMNO telah diadakan di Kompleks Tabung Haji , Bayan Lepas baru-baru ini bagi seluruh jentera UMNO peringkat negeri Pulau Pinang.Taklimat Pemilihan Parti tersebut telah disampaikan oleh Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Abdul Rauf Yusoh.

Rata-rata pimpinan parti di peringkat akar umbi yang hadir jelas bersemangat bagi mendengar taklimat tersebut dan paling menarik apabila ianya di mulakan dengan laungan "1 Melayu " yang di laungkan oleh Datuk Musa Sheikh Fadzir Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang dalam ucapan alu-aluannya.

UMNO di semua peringkat bakal mengadakan pemilihannya pada tahun ini dan ianya merupakan kali pertama pemilihan parti di jalankan mengikut perlembagaan baru parti.Sejajar dengan itu taklimat ini diadakan bagi memberikan penerangan awal bagaimana ahli-ahli UMNO di semua peringkat akan bersidang.

Taklimat Pemilihan Parti UMNO pada kali ini amat terperinci dalam menjadikan pemilihan parti yang bersih. Ini kerana semua penambah baikan didalam sistem permilihan parti bagi mengelakkan berlakunya penipuan atau lebih dikenali sebagai pengundi hantu.









Seramai 2 ribu ahli UMNO daripada semua sayap parti telah hadir di Kompleks Tabung Haji, Bayan Baru untuk mendengar sesi taklimat pemilhan parti tersebut.

Selamat bersidang !

TGP

No comments:

Post a Comment