Thursday 19 December 2013

Anwar Buat Hal Lagi...??? Apa Pulak Kali Ini...???


Kita sering lihat apa yang selalu dilakukan oleh Datuk Seri Anwar selalu akan menimbulkan kontrovesi di dalam mahupun diluar negara. Kita juga sedia maklum bahawa apa yang dilakukan oleh bang non sering kali akan mendapat sokongan daripada pengikut-pengikut tegar beliau. Walaupau. perbuatan beliau songsang ataupun salah disisi agama dan undang-undang. Pengikut-pengikut beliau tetap akan membela dan memberi sokongan padu pada beliau. 

Mari kita baca artikel menarik oleh AIDC :
Foto Datuk Seri Anwar bersama pelajar Amerika Syarikat (AS) yang dikirim melalui twitter @anwaribrahim mula mencetuskan perlbagai spekulasi.

“Pelajar Universiti Georgetown, Natalia menghadiahkan topi universiti kepada uncle Anwar.Tq,” tulisan daripada twitter @anwaribrahim dipetik yang mengesahkan Ketua Umum PKR bersama dalam satu program dengan pelajar universiti tersebut.  
Ketika Anwar mengadakan program di Amerika Syarikat (AS), pada tarikh sama beliau sepatutnya menghadiri kes pendengaran rayuan liwat II di Kuala Lumpur. 
Ketidakhadiran Anwar itu, dibantah Timbalan Pendakwa Raya, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah kerana menurutnya sebagai responden, Anwar mesti hadir dalam setiap perbicaraan.
“Kami mengemukakan bantahan atas kegagalan pihak responden untuk hadir. Perkara ini tidak boleh diberikan toleransi,” kata Shafee.
Aktivis Kristian, Terence Netto, yang mungkin mengikuti Ketua Pembangkang itu ke AS, melaporkan salah satu program Anwar bersama IIIT (International Institute of Islamic Thought) di Washington, DC.
 
Dalam simposium anjuran IIIT itu, lapor Terence Netto, Anwar telah berhujah menggunakan pendapat pemikir liberalisme Barat John Locke dan Adam Smith untuk menangkis tanggapan popular di kalangan umat Islam bahawa pendidikan Barat adalah tidak mempunyai dimensi etika dan moral. 
“Beliau (Anwar) menyamakan kebimbangan Smith berkenaan moral dalam bidang ekonomi sama dengan konsep pemikir Ismail Faruqi yang menganggap ekonomi yang baik sebagai ungkapan kerohanian Islam,”lapor aktivis Kristian itu. 
Ismail Faruqi merujuk pengasas IIIT yang mati dibunuh bersama isterinya, Lois Lamya di rumah kediaman mereka Wyncote, Pennsylvania, AS pada 27 Mei 1986. 
Laman isuhot.com mengupas lanjut tentang perkaitan ketidakhadiran Anwar itu. 
“Rayuan kes liwat 2 Anwar Ibrahim yang dijadualkan pada 11 dan 12 Disember telah berlalu tanpa kehadirannya. 
“Jelas sekali Anwar tidak mengambil berat soal keadilan walaupun melibatkan diri sendiri. Namun, yang paling teruk terjejas, tentulah mangsa dalam kes ini, iaitu Saiful Bukhari,” ulas laman itu. 
Menurut isuhot.com, kebenaran mungkin telah terserlah apabila Anwar sendiri dengan memilih untuk tidak hadir ke mahkamah atas alasan menghadiri Seminar anjuran IIIT, di Washington. 
“IIIT mempunyai sejarah homoseksualnya sendiri di mana Pengerusinya, Ismail AlFaruqi telah dibunuh kerana terlibat dengan aktiviti homoseksual. 
Joseph Louis Young, iaitu seorang pelajar kulit hitam yang baru memeluk Islam telah mengaku membunuh AlFaruqi dan isterinya kerana memaksa pelajar melakukan hubungan homoseksual untuk mendapatkan biasiswa. Young percaya bahawa perbuatannya adalah tepat bagi memelihara kesucian Islam.
 Sumber Klik Di Sini

No comments:

Post a Comment