Sunday 22 December 2013

GST Menyusahkan Rakyat Atau Sebaliknya...???

 

Jika dilihat senario politik di Malaysia sekarang, Kerajaan Barisan Nasional nampaknya akan terus hilang kepercayaan dan undi oleh rakyat. Isu-isu yang mula dimainkan oleh Pakatan Rakyat juga tidak kurang hebatnya yang membolehkan rakyat akan sedikit demi sedikit akan hilang kepercayaan kepada Kerajaan Barisan Nasional.

Isu sensitive rakyat Malaysia adalah kenaikan harga barang dan perkhidmatan. Ini akan menyebabkan Pihak Pembangkang terus dan terus menghentam kerajaan dan menghasut semua rakyat Malaysia agar terus memberi tekanan terhadap kerajaan. 

Kerajaan Perlu lakukan sesuatu demi mempertahankan pemerintahan Barisan Nasional di Malaysia, Jika mahu melihat masa depan Ornag-orang Melayu terus terbela. 


Satu tinjauan dan penyelidikkan yang dilakukan oleh badan yang kononnya bebas iaitu Merdeka Center pada 4 - 12 Disember menunjukkan 47 peratus daripada mereka yang dikaji menyatakan kekecewaan terhadap peningkatan kos sara hidup ketika ini.

Merdeka Center juga mengesahkan jika isu GST dimainkan secukupnya oleh pakatan haram terutama dikawasan kampung yang menjadi deposit kepada Barisan Nasional sudah pasti Pakatan Haram akan beroleh kejayaan pada PRU14 nanti.


Pakatan Haram mengambil kesempatan selepas kerajaan mengurangkan subsidi petrol dan gula, serta mengumumkan tarif elektrik dan yang lebih teruk lagi belum tol dinaikkan mereka sudah mencanang seluruh pelusuk dunia.


Tetapi yang menariknya Merdeka Center yang kononnya bebas tidak pernah membuat kajian atau tinjauan di negeri-negeri diperintah oleh pakatan haram. Cuba sesekali buat tinjauan kehidupan rakyat khususnya orang Melayu selepas pakatan haram memerintah terutamanya di Pulau Pinang.


Dengan kelulusan pelaksanaan GST yang akan berkuatkuasa pada April 2015 menjadikan pakatan haram mempunyai isu yang agak besar untuk dimanipulasikan dan seterusnya menghasut orang kampung.


Menurut pakatan haram"Melayu bandar sudah menolak Umno kerana hampir kesemua kaum cina sudah tidak mahu Melayu berkuasa lagi.


Kini Melayu Pas dan PKR akan membawa isu GST ke kampung-kampung demi untuk mendapat sokongan daripada orang kampung.


Umno jangan terlalu selesa dengan membiarkan ini berlalu begitu sahaja tanpa penerangan yang jelas agar orang kampung tahu kedudukan yang sebenarnya.


Kita juga sedia maklum apa yang dilakukan oleh pihak Kerajaan Barisan Nasionala adalah untuk memastikan ekonomi Malaysia terus stabil. Tetapi Kerajaan Barisan Nasional harus memikirkan langkah-langkah yang terbaik untuk memastikan terus mendapat sokongan daripada rakyat Malaysia.

Jangan sampai Kerajaan Barisan Nasional tumbang di PRU Ke-14 nanti. 
Jangan sampai Malaysia akan jadi seperti Singapora suatu hari nanti.
Jangan Sampai Ketuan Melayu hilang di Malaysia...!!!

No comments:

Post a Comment